Interviu Roxana Domnica

Descrieți în câteva cuvinte business-ul dumneavoastră

Conduc o comunitate de business networking cu întâlniri offline pentru antreprenori, cu misiunea de a crea relații, nu baze de date. Fondată acum 4 ani, comunitatea are acum aproape 50 de membri și peste 6.000 de antreprenori cu care ne-am conectat în întâlniri și evenimente de networking, în peste 300 de întalniri dedicate interacțiunii de business.

M.O.R.E. networking este o abordare fresh, transparentă și entuziastă a conceptului de business networking în România – o comunitate a oamenilor de afaceri care facilitează accesul membrilor săi la Metode de business, Oameni de afaceri și Recomandări calificate. Cu Entuziasm J

Care e cea mai mare provocare cu care te confrunți acum?

Mutarea întâlnirilor de networking online – nu este ceva ușor de implementat, dacă ne gândim ca interacțiunea one to one este principalul avantaj al întâlnirilor de networking. Dar am găsit câteva variante.

Bonus – conferința noastră anuala din 27 Martie nu a putut avea loc și ne gândim acum să o organizăm online, într-un format unic cu focus pe același diferențiator ca în offline – sesiuni de prezentare și networking a tuturor celor prezenți. Not easy!

Ce măsuri de ajustare a business-ului ați luat?

Prioritatea noastră sunt membrii și continuarea cât de cât a organizării cu care ei sunt obișnuiți. Membrii se întâlnesc acum pentru ateliere de brainstorming pe zoom săptămânal, în loc de bilunar si au hotarat ca sunt pregătiți să facă întâlnirile și cu alți antreprenori. Poate cu unii cu care ne-am întâlnit în trecut, acum e timpul să facem un follow up.

Oamenii cumpără oameni și cumpără de la cei pe care îi plac și în care au încredere – iată ca în vremuri de criza, e vital să ai acești oameni. De preferat nu într-o lista de mail sau bază de date.

Nu cred că poți crea ușor noi conexiuni acum, dar poți valorifica toată rețeaua pe care nu o aveai activă. E loc de inovare și într-o comunitate bazată exclusiv pe întâlniri și evenimente offline.

Cum credeți că va arăta afacerea dumneavoastră după încheierea perioadei de pandemie?

Va fi grea revenirea, simt un punct zero de la care vom porni. Am mai fost acolo acum 4 ani, ce cred ca va fi diferit este nevoia și mai mare de interacțiune a antreprenorilor și managerilor. Mulți mi-au scris că nu vor mai folosi niciodată scuza timpului sau a traficului pentru interacțiunea de business.

Oamenii rezoneaza acum foarte tare cu idea de recomandări, unul din instrumentele care încă funcționeaza, poate singurul. Ca și mersul la sală, o rețea se construiește în timp. Nu mergi la sala o singura dată și te vei simți imediat în cea mai buna formă. E nevoie de rabdare și perseverenta.

Este un instrument cu un retur al investiției garantat dar nu imediat.

Putem să considerăm networkingul un cont bancar – trebuie mai întâi să faci depozite și să acumulezi și abia apoi să retragi bani. Unii acum retrag banii, alții abia deschid contul.

De ce considerați că veți avea nevoie pentru redresare?

De ridicarea măsurilor pentru conferințe și evenimente de business, dar cum asta nu cred ca se va întâmpla prea curand – de awareness. Mai mult ca oricând, vreau să spunem oamenilor ce înseamnă puterea unei comunități de business networking. Chiar dacă companiile membre nu au cifre de afaceri despre care se vorbește în ziare, imm-urile reprezintă un punct de susținere al economiei.

Networkingul este o metodă buna de a iniția contacte cu potențiali clienți, furnizori, parteneri și chiar angajatori. Este un instrument de presales și promovare, poziționare în piața și recomandări calificate.

Vânzarea este prin definiție transfer de încredere. Oamenii fac afaceri cu cei pe care îi plac și în care au încredere. Apartenența la o comunitate de business și un grup de networking aduce un capital de încredere semnificativ! #MOREbusiness

Despre mine…

Îmbin cu entuziasm pasiunea despre marketing online cu plăcerea relațiilor offline de mai bine de 8 ani. Și cred ca ele nu se exclud, ba din contra – se completează firesc.

Nu am ales nici una din cele 2 pasuni ale mele – marketingul si networkingul – ele m-au ales pe mine. Am fost director de marketing în 2 din cele mai mari companii de software din Grecia și am acumulat experiență în campanii și evenimente, prin parteneriatele cu Oracle, Microsoft și partenerii externi cu care am colaborat în toți acești ani.

Ulterior am înființat smaRketing (marketing with a smile) și am preluat partea de marketing și comunicare online pentru companii ca Legal Consult, Fresh Holidays, Royal York, Școala Romano-Finlandeza, MAM Bricolaj, SBT Group, StraIE, Studio Pilates Doina Iosif, Nexia Romania, Concordia si multe altele.

Duă o experiență de 12 ani în marketing, am descoperit într-o zi un instrument care m-a ajutat să îmi schimb radical strategia de marketing și promovare – networkingul. Deși activez în Social Media ca și Community Manager, cred cu tărie ca în era comunicării online, offline – comunicăm foarte puțin. Și mi-am propus să reinvățăm să comunicăm human to human, nu neapărat cantitativ, ci temeinic – de aici și motto-ul comunității MORE Networking – cream relații, nu baze de date.

Indiferent că vorbim despre promovarea unui business sau despre căutarea unor noi oportunități profesionale, networking-ul este un element de baza al relaționării oamenilor și un pion important în dezvoltarea oricărei afaceri.

MORE Networking înseamnă a oferi MAI MULT și a aștepta MAI PUȚIN. MORE Networking este o Școală de antreprenoriat cu întâlniri de networking, ateliere de business, conferințe și evenimente dedicate educației membrilor comunității. MORE Networking este o comunitate unde oamenii se întâlnesc pentru a învăța unul de la altul, a se cunoaște, a crea valoare și a se recomanda. Entuziasmul este prezent în tot ceea ce facem și ne definește cu tărie